سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/3/24
5:5 عصر

نمازی مجرب برای رسیدن به هدف

بدست shadow در دسته

یکی از نمازهایی که در رساندن انسان به مطلوب خود، به تجربه ثابت شده خواندن چهاررکعت نماز است به این طریق که این نماز به دو سلام ختم شود.
در رکعت اول پس از سوره حمد، صد مرتبه افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد (سوره غافر، آیه 44) خوانده شود.
در رکعت دوم، پس از سوره حمد، صد مرتبه الا الی الله تصیر الامور (سوره شوری آیه 53) خوانده شد.
در رکعت سوم پس از سوره حمد صد مرتبه نصر من الله و فتح قریب (سوره صف آیه 13) و در رکعت چهارم پس از سوره حمد صد مرتبه انا فتحنا لک فتحا مبینا (سوره فتح آیه 1) و پس از خواندن نماز به سجده رود و صد مرتبه بگوید:
غفرانک ربنا و الیک المصیر (سوره بقره، آیه 285)
و صد مرتبه استغفرالله و اتوب الیه را بر زبان جاری کند.

==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

 


92/3/24
5:5 عصر

ندا مقصودی بازیگر نقش تارا در سریال مهرآباد و همسرش / عکس

بدست shadow در دسته

همسر امید سهرابی نویسنده سریال «مهرآباد» را با بازی در سریال های «غیرمحرمانه»، «آخرین گناه»،«بزرگمرد کوچک» و «شمس العماره» به خاطر دارید.

ندا مقصودی که این روزها ایفاگر نقش تارا در سریال «مهرآباد» است مثل خیلی از اهالی این حرفه، کارش را با دنیای تئاتر آغاز کرده و این روزها در کنار سریال در حال پخشش نیز از دنیای نمایش فاصله نگرفته است، مقصودی در گفت و گو با «بانی فیلم» از حضورش در سریال مهرآباد وبازی در آثاری که همسرش نویسنده آنها بوده صحبت کرد و به نکاتی از این همکاری مشترک اشاره کرد که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود:



?خانم مقصودی مشغول چه کاری هستید؟
- در حال حاضر مشغول یک کار تئاتر مونولوگ به کارگردانی اقای محمد امین چیتگران هستم که امروز بازبینی داشتیم تا از بیست و هشتم در تئاتر شهر اجرای آن را آغاز کنیم. یک کار هم با خانم شهره سلطانی دارم که از سوم تیرماه در ارسباران اجرا خواهد شد.


?بعد از سریال مهرآباد پیشنهاد تصویری نداشتید؟
-‌ چرا یکی دو تله‌ فیلم پیشنهاد شد که چون تهران نبود ومن اجرای نمایش داشتم طبیعتاً نمی توانستم قبول کنم.


?بعد از یکی دو سریال غیر محرمانه،شمس العماره و...توقع می رفت شما پرکارتر باشید اما کماکان حضور پررنگی از شما در تلویزیون نمی بینیم؟
- سریال غیرمحرمانه که متأسفانه سریال خوبی نشد اما بعد از آن کار هم من چند پیشنهاد داشتم که نرفتم...


?چرا؟
- چون اکثرا کارهای طنز آپارتمانی بود که با سلیقه من جوردر نمی آمد...


?مگر در تلویزیون ما چیزی غیر از این دست آثار هم(جز انگشت شمار)در سالهای اخیر ساخته شده است؟
- (می خندد) بله من ترجیح دادم صبر کنم.بعد از شمس العماره هم چند پیشنهاد با همین خصوصیات داشتم که بازهم با مزاقم خوش نمی آمد.


?البته جنس و نوع بازی شما هم به این جنس کارها نزدیک است و می توانید حضور موفقی در این فضا داشته باشید؟
- قبول دارم چون سعی می کنم که نزدیک شوم، اما واقعیت این است که خودم کارهای احساسی و نزدیک به درام را بیشتر می پسندم.


?مثل اکثر کارهای تئاتر که انجام داده اید؟
- دقیقا، من در فیلم سینمایی خنده در باران آقای فرهنگ نیز نقش را بازی کردم که کلی از خودم فاصله داشت، اما مورد توجه دوستان قرار گرفت. جالب اینکه هر کسی هم مرا در این چهار چوب می بیند تشویق می کند، اما برای خودم راضی کننده نیست چون دوست دارم یک مقدار در نقش های جدی حضور پیدا کنم. من دوست دارم خودم را ابتدا ثابت کنم تا اگر خودم را احیانا در یکی دو کار هم تکرار کردم (منظورم اینکه نقشی شبیه را ایفا کردم) چیزی را از دست ندادم.


?در اکثر نوشته های امید «سهرابی» هم حضور دارید؟
- بله چون امید اصولا نویسنده خیلی خوبی است و بسیاری از بازیگران دوست دارند در نوشته های او بازی کنند. من هم طبعا دوست دارم. از سویی باید بگویم امید هم آدم بسیار سرسختی است، شاید خیلی ها فکر می کنند چون همسرش هستم راحت می توانم نظراتم را به او منتقل کنم و آنچه را دوست دارم به او سفارش دهم در حالیکه واقعا اینگونه نیست! دوستان و بچه های همکاری که نزدیک ما هستند خوب می دانند که او اجازه نمی دهد نظراتم را منتقل کنم. باور کنید گاهی فیلمنامه که به دفتر تولید می رسد و قرار است برای بازیگران ارسال شود تازه می گوید که برای من هم بفرستند در حالیکه خیلی ها متصور هستند فیلمنامه را زودتر بگیرم و ... اگر قرار باشد نظری را هم در مورد فیلمنامه بگویم خیلی سخت تر از بقیه و با احتیاط مطرح می کنم.


?حسابی از امید سهرابی در نبودش گفتید ...
- چکار کنم سخت گیر است.


?و شخصیت «تارا» در سریال مهرآباد، واقعا قبل از اجرا هیچ اطلاعاتی راجع به نقش نداشتید؟
- باهم راجع به نوشته هایش زیاد صحبت می کنیم، گاهی نظرات مرا هم جویا می شود، سیناپس اولیه این سریال که
آماده شد در واقع شخصیت «تارا» در آن وجود نداشت، مدام می پرسید به نظرت کدام یک از شخصیت های خانم سریال را می پسندی و در جواب می گفتم انصافا هم شخصیت ها خوب و عالی هستند. ولی هرگز به من نمی گفت تو قرار است یکی از این نقش ها را بازی کنی! من هر بار به شوخی سوال می کردم کدام یک از این نقش ها برای من است به شوخی می گفت هیچکدام! در این کار اصلا قرار نیست بازی کنید (می خندد) «تارا» آخرین نقش زن این سریال بود که طراحی شد، شما می دانید امید قبل از شروع نگارش فیلمنامه ابتدا شخصیت هایش را طراحی می کند. «تارا» آخرین کاراکتری بود که به من پیشنهاد شد، و به نظر خودم بهترین نقش بوده که در تلویزیون تا به حال بازی کرده ام، چون پیش از این هرچه کار کرده ام کمدی بوده اند، ولی در این سریال نقشی نزدیک به خواسته های خودم را کار کردم. در 10 قسمت پایانی سریال که جضور پررنگ و موثرتری از شخصیت را خواهید دید. «تارا» نقش پیچیده و سختی بود و ایفای آنرا خیلی دوست داشتم و در واقع نقشی بود که سال ها منتظرش بودم.


?هیچ گاه راجع به ایده آل های خود برای نقش «تارا» با امید سهرابی گپ زده بودید؟
- نه، اصولا نمی شود. من هم پس از سال ها تصمیم گرفتم سخت گیری هایم را کمتر کنم و دوباره برگردم، نمایش های پیشنهادی را بپذیرم و ...


?سخت گیری های امید سهرابی در نویسندگی روی قبول پیشنهاد بازیگری برای شما هم موثر بوده است؟
- هیچ گاه امید به من نمی گوید کاری را انجام نده! اما وقتی تو کنار یک نویسنده با سواد هستی که اصولا قلم خوبی هم دارد ناخواسته در کنارش رشد می کنی و بدون اینکه او به تو تذکر بدهد سخت گیر می شوی.


?البته در شرایط امروز وسواس بیش از حد کار بازیگران را به خانه نشینی کشانده است.
- بله و به همین دلیل ترجیح می دهم امسال به هر کاری که پیشنهاد می شود نگاهی جدی تر داشته باشم. هم در تئاتر و هم در تلویزیون.


?از «تارا» شخصیت چند لایه و چند بعدی سریال «مهرآباد» هم بگویید، کاراکتری که در طول قصه در فواصل مختلف داستان ابعاد مختلفش رو می شود.
- واقعا نقش ها آنقدر خوب نوشته شده بود که من دیگر بازیگران این سریال تنها سعی کردیم بدون هیچ تغییری کاراکتر نوشته را درست اجرا کنیم.


?البته اگر می خواستید هم امید مجوز تغییر در نقش یا حتی دیالوگ ها را نداده بود.
- (می خندد) نه ولی اینجا امید بر عکس آمد و گفت نوشته من و‌حی منزل نیست، اگر کسی بخواهد چیزی کم یا زیاد کند مشکل ندارد، اما اکثر بازیگران به خصوص مهران احمدی که نقشش جای تکیه کلام (نعیم) هم داشت با وفاداری به عین فیلمنامه کار می کردند، مگر یک تغییر لحن در نقش نعیم.


?و «تارا» ...
- تارا همانطور که شما اشاره کردید یک شخصیت چند بعدی بود که ابتدا کمی وجه لاتی دارد. بعد که جلوتر می رود وجه مادرانه اش نمود پیدا می کند بسیار فداکار است، شاید بتوانم بگویم حتی عمل قهرمانانه ای انجام می دهد که هیچ کدام از مردان داستان آن کار را نمی کنند، همانطور که فیلمنامه نوشته می شد ابعاد مختلفی از شخصیت بیرون می زد.


?راستی شما در نمایش شخصیت های لوتی زنانه نیز سابقه دار هستید؟
-اولین بار امید سهرابی در سریال آخرین گناه نیز برای من یک نقش لوتی نوشته بود آن زمان اوایل آشنایی من و امید بود و جالب اینکه آنجا برای من یک شخصیت چاقوکش نوشته بود! یک روز سوال کردم واقعاً تو در من چه دیده ای که اینگونه می نویسی! در مورد «تارا» باید بگویم خیلی خوب نوشته شده و در 10 قسمت آخر شما یک حضور متفاوت از این کاراکتر را خواهید دید.


?و علاقه «تارا» به کیا که متبحرانه نگارش شده به شرط آنکه فینال درستی در انتظارش باشد؟
-بله علاقه تارا به کیا برمی گردد به 12 سال پیش که...


?که هنوز تاریخ مصرفش به پایان نرسیده است؟
-بله، اما در مورد «کیا» ماجرا کمی متفاوت است، چون او خودش را به نفهمی می زند و دوست دارد از زیر آن مسوولیت فرار کند، تماشاگر نیز متوجه خواسته او نمی شود، اما... . حالا اجازه بدهید در ادامه و پایان ببینیم چه بر سر این دو کاراکتر خواهد آمد.


?و سوال آخر راجع به فرید سجادی حسینی و کارگردانی او در این مجموعه تلویزیونی...
-او در نقش پدر برای این گروه حضور داشت و مدیریت بسیار خوبی روی کارش داشت. نکته بسیار مثبتی که در کار او بسیار چشمگیر بود فضای تئاتری قبل از ضبط هر سکانس بود، دورخوانی های بسیار مفید (حدود یک ماه) و عدم سختگیری به کار بازیگران در زمان اجرا و... . گاهی می گفت شما که همه تئاتری هستید یک میزانسن تئاتری بروید تا من تکلیف این صحنه و طراحی این سکانس را مشخص کنم، تعامل بسیار خوبی بود و او ارتباط بسیار خوبی با عواملشان داشتند. پشت صحنه و شرایط تولید این سریال بسیار عالی بود و جزو کارهایی بود که همه عوامل از حضورشان در پروژه لذت بردند.

بانی فیلم

==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/23
1:5 عصر

نو عروس جوان به چند تن جان بخشید و پر کشید

بدست shadow در دسته

این که پدر و مادری تصمیم بگیرند، اعضای بدن کوچکترین فرزندشان را که به مرگ مغزی دچار شده، اهدا کنند، به اندازه کافی سخت به نظر می‌رسد؛ اما اگر بدانیم ‌این تصمیم درباره نوعروسی گرفته شده که هنوز چندان از تب و تاب عروسی فارغ نشده بود، قطعا هم تلخی ماجرا بیشتر جلوه خواهد کرد و هم بزرگی تصمیم مبهوتمان خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، دو روز پیش، پدر و مادر داغدار نوعروس جوان در بیمارستان مسیح دانشوری حاضر شدند تا تصمیمی بگیرند که هر چند سخت می‌نماید، به غایت زیباست؛ اعظم، نوعروس 25 ساله که به مرگ مغزی دچار شده، با این تصمیم بزرگ پیام‌آور شادی چند خانواده‌ای می‌شود که جان شیرین عزیزانشان در خطر از دست رفتن است.

بنا بر این گزارش، نزدیک چهل روز پیش بود که اعظم رخت سپید بر تن کرد و راهی زندگی مشترک با مردی شد که چندان هم مرد نبود؛ مردی که‌ در کمتر از سه هفته از آغاز زندگی مشترک، یک بار عصبانیتش کافی بود تا ضربه‌ای به سر دختر جوان وارد کند که او را راهی بیمارستان کرده و رقم بزند آنچه را که برای پدر و مادر دختر، دردی جانکاه به همراه آورد.

محمد، برادر نوعروس مرگ مغزی درباره چگونگی این رویداد تلخ می‌گوید: نزدیک بیست روز پس از ازدواج خواهر ته‌تغاری‌مان، خبردار شدیم که وی بر اثر ضربه‌ وارده از سوی ‌شوهرش، راهی بیمارستان ‌و در آی‌سی‌یو بستری شده است. البته دامادمان همان موقع در بیمارستان بازداشت ‌و به کلانتری شش منتقل شد، ولی متأسفانه خواهرمان در شرایط خوبی نبود.

هنوز تب و تاب آغاز زندگی مشترک زوج جوان نخوابیده، نوعروس به تیغ جراحان سپرده می‌شود تا شاید اثرات شوم ضربه وارده به جمجه‌اش بهبود یابد، ولی دریغ از بهبودی؛ سرنوشت اعظم در جایی که می‌بایست با شیرین‌ترین روزگار تلاقی داشته باشد، به حال نامساعدی رسیده و ‌سرانجام به مرگ مغزی گره می‌خورد تا خانواده عسکری در یکی از سخت‌ترین شرایط، تصمیم بزرگی بگیرند.

از یک سو ششمین و آخرین فرزند خانواده در شرایطی که به نظر می‌رسید سرانجام یافته، در آستانه جان باختن قرار گرفته و تلخ‌ترین رویداد در حال رقم خوردن است و از سوی دیگر، هنوز کسی با جای خالی دختر شوهر کرده کنار نیامده؛ چه برسد که آزار این جای خالی بخواهد همیشگی باشد.

تصمیم‌گیری به اندازه‌ای سخت است که حتی در تصور نیز نمی‌گنجد؛ اما وقتی سفیران اهدای عضو به سراغ خانواده اندوهگین اعظم می‌آیند، پدر و مادر نوعروس ایثاری نشان می‌دهند که مثال‌زدنی است. بدین ترتیب، نوعروس رنج کشیده که به گواه پزشکان تمامی اعضای بدنش سالم بوده و قابلیت پیوند به بیماران نیازمند را دارد، در قالب فرشته‌ای ظاهر می‌شود که از جان باختن گذشته و می‌تواند به جمعی جان ببخشد.

به این ترتیب، با رضایت والدین غم‌دیده، قلب، کبد، کلیه‌ها، ریه، چشم‌ها، همه نسوج و ... اعظم طی چند عمل جراحی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برداشته می‌شود تا با تأکید خانواده وی، ‌‌رایگان به چند بیمار نیازمند پیوند خورده و یادگارهای بر جای مانده از اعظم، شادی را به چند خانواده هدیه داده و سرانجام پیکر بی جان نوعروس، راهی پزشکی قانونی شود.

انجام این مراحل مصادف است با ارجاع پرونده نوعروس سختی کشیده به دایره جنایی؛ جایی که بازرس شهریاری، بازرس ویژه جنایی، قرار است ابهامات پرونده شکل گرفته برای دامادی را آشکار کند که با عروسش کاری کرد که بیست روز پس از ازدواج، راهی بیمارستان شده و بیست روز بعد، به دیار باقی بشتابد.

برادر اعظم می‌گوید: شوهر خواهرمان همان روزی که اعظم را به بیمارستان برد، بازداشت شد و حتی مدتی را در زندان رجایی شهر ماند تا سرانجام با قرار وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شود.

او ادامه می‌دهد: آن گونه که به ما خبر داده‌اند،‌ فردا باید به دادگاه برویم و شنیده‌ایم که احتمالا فردا حکم جلب برای متهم صادر خواهد شد.

او با اشاره به روزگار غمگین این روزهای پدر و مادرش می‌گوید: پدر و مادرمان روزگار تلخی را پشت سر می‌گذارند و اندوه بسیاری در دل دارند؛ اما به خوبی با اهدای اعضای دختر کوچکشان کنار آمده‌اند. امروز (چهارشنبه) قرار است، پیکر بی‌جان خواهرمان را از پزشکی قانونی گرفته و تا قطعه نام‌آوران بهشت زهرا تشییع کنیم که قطعا تاب و تحمل زیادی می‌خواهد و امیدواریم با دعای مردم این کار راحت‌‌تر انجام شود.

بدین ترتیب، سرنوشت شوم یک دعوای زن و شوهری، رخدادی را رقم زد که می‌توانست‌ به غایت تیره و تار‌تر باشد؛ اما ایثار مثال‌زدنی پدر و مادر اعظم، کاری کرد‌ که رنگ امید به خود بگیرد.

تحریریه «تابناک»، مراتب تأثر خود را از پیشامد رقم خورده اعلام داشته و برای نوعروس فداکار، بالاترین درجات را از درگاه الهی خواستار است. همچنین مراتب تشکر و قدردانی خود را از پدر و مادر و خانواده ایثارگر نوعروس پر‌کشیده اعلام می‌دارد.

==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/23
1:5 عصر

زهرا عاملی: ممنوع الکار شدن برایم مهم نیست!

بدست shadow در دسته

زهرا عاملی، مجری و ترانه سرای کشورمان است که طی سال های گذشته با خواننده های مطرحی چون سیروان خسروی، مهدی یراحی و ... همکاری داشته است. او این روزها زندگی مشترک خود را آغاز کرده و به قول خودش با یک مرد با حال ازدواج کرده است.

خانم عاملی بیش از یک سال است که در تلویزیون ممنوع الکار است و نمی تواند به عنوان مجری فعالیت داشته باشد، به همین دلیل تمام تمرکزش را روی ترانه نویسی معطوف کرده است.


مدتی است کم کار شده اید، علت خاصی دارد؟

- من در این مدت کارهای زیادی انجام داده ام که به تدریج در سال 92 وارد بازار خواهد شد. بهار 92 شروع بسیار خوبی برایم بود و تمام مسئولیت کارهای موسیقی برنامه باغ ایرانی برعهده من بود که در آن چهار خواننده جدید معرفی کردم.


شعر تیتراژ این برنامه را هم خودم سروده بودم که با استقبال خوبی روبرو شد و کلیپ آن هم زیر نظر من صورت گرفت. البته سال 91 زیاد پرکار نبودم و بیشتر منتظر بودم تا کارهایی که قبلا انجام داده ام منتشر شوند و نتیجه اش را ببینم.


امسال باید منتظر چه آلبوم هایی از شما باشیم؟

- «امپراطور» مهدی یراحی، «کازابلانکا» رضا رویگری، آلبوم علی لهراسبی و ... یکسری کارهایی هم با آقای محمد اصفهانی کرده ام و احتمال دارد با آقای فرزاد فرزین نیز همکاری داشته باشم. در هر صورت من همیشه کم کار بوده ام چون ترانه سرایی شغل اول من نیست و کاملا دلانه ترانه می نویسم.


ازدواج چقدر روی کم کار شدن زهرا عاملی تاثیر گذاشته؟

- فروردین امسال باید منتظر ازدواج کردم و اتفاق تازه ای در زندگی من به شمار می رود! اتفاقا از وقتی وارد زندگی مشترک شده ام، فعالیت های هنری ام گسترش پیدا کرده و اینطور نبوده که بخواهم محدود شوم.


در مورد ازدواجتان برایمان بگویید.


- همسرم یکی از تهیه کننده های تلویزیون است. ما در شبکه تهران با هم همکار بودیم و در نهایت با هم ازدواج کردیم. همسر من رفیق بسیار خوبی است و مثل دو دوست صمیمی با هم تعامل داریم.


پس بعد از ازدواج هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نشده است...


- اصلا! شوهرم خیلی باحاله. (خنده)


همکاری شما با سیروان خسروی در «ساختمان پزشکان» خیلی موفق بود، قرار نیست این همکاری تکرار شود؟


- اول باید این را بگویم که برای کار و شخصیت سیروان خسروی احترام زیادی قائلم اما من هیچ وقت پیشقدم نمی شوم تا بخواهم با کسی کار کنم و ادامه همکاری همیشه باید از سمت خواننده ها باشد. سیروان هنوز به من پیشنهاد کار جدیدی نداده که بخواهم برایش ترانه بنویسیم ولی اگر پیشنهاد دهد قطعا با هم صحبت می کنیم و همکاری جدیدی را رقم خواهیم زد. ما مشکلی با هم نداریم.


و در مورد مهدی یراحی چطور؟

- با مهدی یراحی رابطه بسیار خوبی داریم و کارهای زیادی با هم انجام می دهیم. با ایشان بیشتر به عنوان آهنگساز کار می کنم و همانطور که می دانید آقای یراحی باعث شدند من و سیروان با هم همکاری داشته باشیم. چند خواننده آلبوم اولی هم هستند که به اتفاق مهدی یراحی با آنها کار می کنیم. در آلبوم جدید ایشان هم یک ترانه دارم و فکر می کنم همکاری ما حالا حالاها ادامه خواهد داشت.


از «امپراطور» برایمان بگویید. قرار است چه ورژنی از مهدی یراحی در این آلبوم ببینیم؟

- فکر می کنم این آلبوم نسبت به «منور رها کن» خیلی بهتر است. باید منتظر یک آلبوم بهتر از مهدی یراحی باشید. روزبه بمانی، رستاک حلاج، مونا برزویه عزیز، اکید جامع، من و ... به عنوان ترانه سرا در این آلبوم حضور داریم. در بخش ملودی هم رستاک حلاج، امید جامع و خود مهدی حضور دارند.


سیروان، زانیار، هومن نامداری و مهدی یراحی هم کارهای تنظیم این آلبوم را انجام داده اند. من پیشنهاد می کنیم این آلبوم را حتما بشنوید. چون آلبوم بسیار با معنایی است و مهدی یراحی یک کار فکر شده ارائه داده است. فکر می کنم این آلبوم بهترین آلبوم سال 92 خواهد بود.


از احسان علیخانی هم در این آلبوم خبری هست؟


- دوستی احسان همیشه با مهدی یراحی و مجموعه ما همراه بوده اما فکر نمی کنم شعری در این آلبوم داشته باشد، ضمن اینکه ایشان در این زمینه ادعایی ندارد و اگر هنری داشته، ارائه داده است.


من هم احسان را ترانه سرا نمی دانم، منظورم حضور علیخانی برای دکلمه در آلبوم بود.


- نمی توانم نظر دقیقی در این مورد بدهم چون اطلاعی از حضور احسان علیخانی برای دکلمه در آلبوم ندارم.


با توجه به رابطه خوبی که با مهدی دارید، چرا همه ترانه های آلبوم را خودتان برعهده نگرفتید؟


- من همیشه به نگاه و صلاح دید مهدی احترام می گذارم. ما همین الان صحبت هایی در مورد کارهای آلبوم های سوم و چهارم مهدی یراحی کرده ایم. درست است که من فقط یک ترانه در آلبوم جدید آقای یراحی دارم اما به زعم خود ایشان، این تراک، یکی از بهترین قطعات آلبوم است.


اکثر ترانه سراهای خانم ممنوع الکارند. شما در زمینه ترانه سرایی با ممنوعیت مواجه نشده اید اما مدت هاست در تلویزیون اجازه فعالیت ندارید، اینکه می گویند به دلیل اینکه زیاد می خندید ممنوع الکار شدید صحت دارد؟

- الان بیش از یک سال است که ممنوع الکارم اما از این موضوع ناراحت نیستم چون معتقدم در هر کاری که خدا برای انسان پیش می آورد، حکمتی است. علت ممنوع الکار شدنم را هم باید از مسئولان بپرسید. دوستان چیزی در این مورد به من نگفته اند.


به هرحال من به عنوان یک خانم، نوع اجرای متفاوتی را دنبال می کردم که فکر نمی کنم این موضوع دلیل ممنوع الکاری ام باشد.


صلاحدید مسئولین صدا و سیما بوده که از من استفاده نکنند و من هم هیچ وقت اعتراض یا پیگیری در این مورد نداشته ام. من چون همیشه کارهای دیگری داشته ام، مجری گری را اعتبار چندانی نمی دانستم که بخواهم دنبالش بروم. اگر یک روز هم بگویند که برگرد و اجرا کن، شاید به تلویزیون برگشتیم، هنوز هیچ چیز مشخص نیست.


مدتی هم هست که در خانه ترانه حضور ندارید، چرا؟


- بله، دو سال است که در جلسات خانه ترانه شرکت نمی کنم چون حس می کنم نقدهای اصولی در جلسات خانه ترانه مطرح نمی شود. البته من به آقای کاکایی و یداللهی ارادت دارم ودر جلسات این دوستان شرکت می کنم اما از جمع خانه ترانه محصول خوبی به دست نیامده!


من از اعضای قدیمی خانه ترانه هستم، زمانی که ما به خانه ترانه می رفتیم همه چیز خیلی خوب و منطقی و اصولی بود اما الان نقدها بیشتر سلیقه ای است و به بچه ها نه تنها کمکی نمی کند، بلکه به آنها ضربه می زند. البته اگر قرار باشد اصلاحاتی در خانه ترانه صورت بگیرد، من حتما به عنوان یکی از پایه های پروپاقرص در جلسات شرکت می کنم. من فلسفه کلی این جلسات را قبول دارم اما به شکل اجرایی آن اعتقادی ندارم.

منیع:روزنامه تماشا
==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

92/3/22
10:32 عصر

راز شش گوشه بودن ضریح امام حسین (ع) ؟

بدست shadow در دسته

مجله مهر: ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا رسیده و قرار است جایگزین ضریح قبلی شود. ضریحی که مثل همه ضریح های قبلی این حرم مطهر، شش گوشه دارد.
با رسیدن ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا، شمارش معکوس برای نصب آن آغاز شده است. ضریحی که در طول 6 سال با طراحی استاد محمود فرشچیان و با دستان هنرمندان ایرانی ساخته شده است. این ضریح قرار است جایگزین ضریح فعلی حرم امام حسین(ع) شود.

از طلا و نقره ایرانی تا چوب میانماری

در ساخت ضریح جدید که مساحت پلان آن 22?86متر مربع است، حدود 4.5 تن نقره خالص ، حدود 120 کیلوگرم طلای خالص ،600 کیلوگرم مس و حدود 400 کیلوگرم استیل و مقداری فلزات دیگر برای اتصالات ضریح به کار رفته است. وزن چوب های به کاررفته در ضریح مظهر حدود 5.5 تن است. این چوبها طبق شناسنامه روی آنها در سال 2003 از درخت ساج و جنگلهای کشور میانمار درجنوب آسیا تامین شده است. چوبی که بالاترین طول عمر و مقاومت را داراست. ضریح جدید در ابعاد 5?04 در 7?34 و با ارتفاع: 4?49متر ساخته شده و 20 پنجره هم دارد.

غیر از استاد محمود فرشچیان که طراحی ضریح به عهده اش بوده، افراد بسیاری نیز در کارگاه ساخت این ضریح مقدس فعالیت کرده اند.

خطاطی مفاهیم ضریح شامل سوره کریمه قرآن، احادیث حول محور سیدالشهدا(ع) ، اشعار ، اسماء جلاله و نام‌های مبارک معصومین(ع) و ... بر عهده استاد سید محمد حسینی موحد، از خطاطان بنام جهان اسلام بوده.کسی که تقریبا در تمام حرم های مطهر از جمله حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد و بارگاه امیرالمومنین(ع) در نجف، یادگاری از خط زیبایش را به جا گذاشته است. مهندسی ضریح نیز برعهده متخصصان عمران و معماری از جمله مهندس عبدالحمید توکلی بینا و مهندس مهدی خوش نژاد بوده است.

وقتی کارکنان بانک مرکزی به گریه افتادند

«محمود پارچه باف» رئیس سابق ستاد عتبات عالیات و مدیر وقت پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) درباره ایده اولیه ساخت ضریح جدید می گوید:« شخصی به اسم حاج محمد دانش اولین بار این فکر به ذهنش رسوخ کرد تا ضریح امام حسین(ع) را بازسازی کنیم و ایشان ما را دور خود جمع و بر انجام این کار اصرار داشت.در اولین دیداری که برای آغاز کار با مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی داشتیم ایشان وقتی از موضوع با خبر شدند اشک ریختند و تاکید کردند ما شیعیان باید این کار را انجام دهیم.»

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) با بیان اینکه اگر حمایت‌های آیت الله سیستانی و هماهنگی‌های ایشان با عتبه حسینی نبود این کار به سرانجام نمی‌رسید افزود: گروهی که برای خرید چوب ضریح، راهی بندر عباس شدند چوب را که متعلق به جنگل‌های برمه و صاحب آن یک تاجر سنی بود خریداری کردند که وقتی این فرد سنی مطلع شد که این چوب برای چه کاری قرار است مورد استفاده قرار گیرد استقبال کرد.

آن طور که پارچه باف می گوید: وقتی برای خرید نقره به خزانه بانک مرکزی رفتیم نقره‌های فراوانی در آنجا وجود داشت که کارکنان آنها تا وقتی فهمیدند این نقره برای چه کاری قرار است استفاده شود با چشمانی پر اشک خود را به نقره‌ها تبرک می‌کردند.

 پارچه باف عنوان کرد: افراد زیادی بودند که می‌خواستند هزینه‌های ضریح را تقبل کنند اما در راستای تاکید مراجع تقلید که فرمودند بگذارید همه مردم در ساخت ضریح مشارکت داشته باشند.
راز ضریح شش گوشه

اما چرا برخلاف ضریح و مرقد امامان دیگر، ضریح مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است.

در این باره روایت های گوناگونی وجود دارد. اما مجموع این روایت ها و آن چه نزدیک تر به منطق به نظر می رسد، آن چیزی است که شیخ مفید(ره) در کتاب «الارشادات» آورده است. او در بخشی از این کتاب نام 17 نفر از شهدای بنی هاشم در روزعاشورا را ذکر کرده و نوشته است:«آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند و هیچ اثری از قبر آنان نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام ـ علیه السّلام ـ آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین ـ علیهم السّلام ـ (علی اکبر) از جملة آنان است.برخی گفته‌اند: محل دفن علی اکبر نسبت به قبر امام حسین ـ علیه السّلام ـ نزدیک‌ترین محل است.»

در بعضی از روایات دیگر از جمله کتاب «کامل الزیارات» جعفر بن محمد قمی هم آمده است: «امام سجاد ـ علیه السّلام ـ (با قدرت امامت و ولایت) به کربلا آمد و بنی‌اسد را سرگردان یافت، چون که میان سرها و بدن‌ها جدایی افتاده بود و آنها راهی برای شناخت نداشتند، امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ از تصمیم خود برای دفن شهیدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با وی معانقه کرد و با صدای بلند گریست، سپس به سویی رفت و با کنار زدن مقداری کمی خاک قبری آماده ظاهر شد، به تنهایی پدر را در قبر گذاشت و فرمود: با من کسی هست که مرا کمک کند و بعد از هموار کردن قبر، روی آن نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی بن ابی طالب الّذی قتلوه عطشاناً غریباً»؛ این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند. پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمویش عباس ـ علیه السّلام ـ رفت و آن بزرگوار را نیز به تنهایی به خاک سپرد. سپس به بنی‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده کنند، در یکی از آنها بنی‌هاشم و در دیگری سایر شهیدان را به خاک سپردند، نزدیک‌ترین شهیدان به امام حسین ـ علیه السّلام ـ فرزندش علی اکبر ـ علیه السّلام ـ است؛ امام صادق ـ علیه السّلام ـ در اینباره به عبدالله بن حمّاد بصری فرموده است: امام حسین ـ علیه السّلام ـ را غریبانه کشتند، بر او می‌گرید کسی که او را زیارت کند غمگین می‌شود و کسی که نمی‌تواند او را زیارت کند دلش می‌سوزد برای کسی که قبر پسرش را در پایین پایش مشاهده کند.

بنابراین به نظر می رسد گوشه های اضافی ضریح مطهر امام حسین(ع) محل دفن پسر بزرگ ایشان یعنی حضرت علی اکبر(ع) باشد و محل دفن نوزاد شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) یعنی علی اصغر(ع) نیز روی سینه پیکر مطهر امام حسین(ع) باشد.

==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/22
10:31 عصر

مریلا زارعی در آستانه کشف حجاب ! + عکس

بدست shadow در دسته

با پخش قسمت سی و پنجم «کلاه پهلوی»، افزایش فشار حکومت بر میرزا رضا و فروغ (با بازی مریلا زارعی) برای پذیرش فرمان کشف حجاب بیشتر می شود و او دو شخصیت محوری که تاکنون زیر بار این حکم حکومتی نرفته بودند، با چالشی جدید مواجه می شوند.
 در قسمت سی و پنجم که جمعه بیست و چهارم خرداد ماه نمایش داده می شود، اتفاق های مختلفی در شهر سامان رخ می دهد. در پی برگزاری تعزیه در شهر سامان و دستگیری محمد علی و سید اکبر، «آقای احسان» قاضی متدین شهر نیز از سوی دولت مرکزی عزل می شود و قاضی جوانی به سامان فرستاده می شود. او با صدور حکمی، برگزار کنندگان تعزیه را به تهران می فرستد تا در آنجا محاکمه شوند.
همچنین «ژان» هم که برای معامله عتیقه به سامان آمده، گرفتار توطئه کریم می شود. در پایان نیز مخاطبان شاهد فشار فرامانداری بر میرزا رضا و همسرش برای پذیرش فرمان کشف حجاب و حضور در جشن فرمانداری خواهند بود.
همچنین در این قسمت پرده خوانی «محسن میرزاعلی» نمایش داده می شود. پس از نمایش برگزاری مراسم تعزیه در قسمت 34، این دومین بار است که سریال کلاه پهلوی به یکی از سنت های آیینی و فرهنگی می پردازد. از این قسمت بازی «آرش عبدالعظیمی» در نقش قاضی رستمخانی، قاضی جدید شهر سامان نیز آغاز خواهد شد.
این سریال در 54 قسمت به کارگردانی «سیدضیاءالدین دری» و به تهیه کنندگی«محمد رضا تخت کشیان» در شبکه یک سیما ساخته شده و 10 ماه از آغاز پخش آن می گذرد. پخش کلاه پهلوی تا پاییز سال آینده ادامه خواهد داشت.
==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

92/3/21
6:20 عصر

عکس/ مسئول خنک کردن روحانی!

بدست shadow در دسته

==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

92/3/21
6:19 عصر

واکنش فرزاد حسنی به این تصویر!

بدست shadow در دسته

مجله زندگی ایده آل در شماره جدید خود تصویری از فرزاد حسنی و آزاده نامداری - دو مجری جوان تلویزیون که به تازگی خبر ازدواجشان منتشر شده است - چاپ کرده که آنها را در لباس شب عروسی نشان میدهد.
اما تدوین ناشیانه تصویر لباس عروس روی بدن آزاده نامداری و کت و شلوار دامادی برای فرزاد حسنی انتقاد این دو را برانگیخته است.
فرزاد حسنی در گفتگوی کوتاه تلفنی با خبرنگار «پیشرفت پرس» با انتقاد از این اقدام مجله زندگی ایده آل اظهار داشت: کار زشتی انجام شده و ما هنوز مراسمی برگزار نکرده ایم.
==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

92/3/20
8:57 عصر

کاندیدای انتخابات در حال خرید کفش+تصاویر

بدست shadow در دسته

 حداد عادل که در سفر انتخاباتی تبریز به سرمی برد ضمن حضور در کفش فروشی بازار تبریز یک جفت کفش خریداری کرد.

تسنیم نوشت، حداد عادل در حین خرید کفش از کفش فروشی دربازار تبریز گفت: بنده سال‌هاست که کفش خود را از تبریز می‌خرم و به همین دلیل نیز هر قدمی که در تهران بر می‌دارم به یاد تبریز می‌افتم.

غلامعلی حدادعادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع بازاریان بازار کفاشان تبریز گفت: بنده به اصالت بازار و بازاریان اعتقاد دارم. می‌دانم که یکی از پایگاه‌های دین و انقلاب بازار تبریز است. شما بازاریان تبریز نه فقط به اقتصاد کشور بلکه به دینداری کشور و تبریز نیز کمک می‌کنید.

===========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/20
8:56 عصر

تصویرجالب دیده نشده از فرزندان یک کاندیدا

بدست shadow در دسته

سیدمحمد غرضی کاندیدای 72 ساله انتخابات ریاست جمهوری سه فرزند به نام های طاها، محمدزهیر و صابرحسین دارد که این روزها محمدزهیر فعالیت چشم‌گیری در برنامه های انتخاباتی پدر دارد.
===========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >