سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/5/2
6:27 عصر

تبریک وزارت خارجه ایران برای تولد نتیجه ملکه انگلیس

بدست shadow در دسته

به گزارش ایرنا، «سیدعباس عراقچی» امروز (سه شنبه) در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او پرسید: با توجه به اینکه شما گفتید از تمام کشورهای جهان به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شرکت در مراسم تحلیف آقای روحانی دعوت شده است، آیا از دولت انگلیس نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است یا نه؟

عراقچی در پاسخ به این سوال بار دیگر تاکید کرد که اولویت دعوت از کشورها برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب با کشورهای منطقه، همسایه و دوست بوده است.

وی سپس تصریح کرد: ما در قاره اروپا استثنا قایل نشده ایم و از همه کشورها دعوت کرده ایم.

*** تبریک به ملکه و ولیعهد انگلیس

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه مبنی بر این که موضع ایران در رابطه با تولد نوه ولیعهد انگلیس و این که آیا تولد وی می تواند در روابط تهران - لندن تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: «تولد ایشان را خدمت ملکه محترم انگلیس و ولیعهد این کشور که صاحب نوه شده اند تبریک می گوییم.»

عراقچی با بیان این که فرد تازه متولد شده در خاندان سلطنتی انگلیس سومین نفر در فهرست رسیدن به سلطنت در این کشور است، گفت: «ابعاد روابط دو کشور بسیار بزرگ تر از آن است که تولد ایشان بتواند بر آن تاثیرگذار باشد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره این که چه مقامی از سوی جمهوری آذربایجان در مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب حضور خواهد یافت، بار دیگر تاکید کرد که اطلاع رسانی در زمینه سطح حضور مقامات کشورها در این مراسم در زمان خود صورت خواهد گرفت.

*** دولت یمن مسوول حفظ جان دیپلمات ربوده شده ایرانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن گفت: خبر جدیدی در این رابطه نداریم اما دولت یمن را مسوول حفظ جان «نوراحمد نیکبخت» دیپلمات ربوده شده ایرانی از سفارت کشورمان در صنعا می دانیم.

وی تصریح کرد: مسوولان سفارت کشورمان در صنعا به صورت نزدیک با مقامات یمنی در تماس بوده و پیگیر موضوع هستند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با یادآوری تذکر تلفنی وزیر امور خارجه به همتای یمنی خود و همچنین احضار کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه افزود: دولت یمن را مسوول حفظ جان این دیپلمات می دانیم و خواهان آن هستیم تا ترتیبات لازم برای آزادی وی هر چه زودتر انجام شود.

*** هیچ توافق جدیدی بین ایران و آژانس صورت نگرفته است

خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی مطالب منتشر شده مبنی بر افزایش سطح بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای کشورمان پرسید که عراقچی پاسخ داد: هیچ توافق جدیدی با آژانس در این رابطه صورت نگرفته است.

عضو تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5، با یادآوری مذاکرات آغاز شده بین نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: این مذاکرات آغاز شده درباره چارچوب همکاری های جدید هنوز به سرانجام نرسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر همکاری های کشورمان با این نهاد بین المللی در چارچوب توافقات سازمان و معاهده ان.پی.تی تاکید کرد و گفت: همکاری در رابطه با اقداماتی فراتر از این توافقات را قبول نداریم.
==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================