سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/7/14
4:50 عصر

عزاداری به سبک جدید

بدست سس در دسته دل نوشته ها

 به نام خدا

 

خوب شبای قدر هم تموم شد این شبارو تومسجد دانشگاه تبریز بودیم یادمه یه بار تو مسجد یه پیر مردی بهم گفت شما جوونا گلای مسجدین این شبا مساجد برا خودشون گلستونی بودن.

 

این روزا چادرای عرضه محصولات فرهنگی بازم بازارشون داغ شده ها. یه چادر می زنن یه تلوزیون بزگ می زارن جلوش و کلی هم پول میزنن تو جیب.

از جلو یکیشون رد می شدم که یکدفعه چشمم به تلوزیون جلو چادر افتاد که یکی رو نشون می داد که با نوحه داشت می رقصید تعجب کردم جلوتر که رفتم دیدم نه بابا بیچاره داره سینه می زنه!!!! من فکر کردم داره می رقصه!!!! اون اصلا حرکاتش شبیه رقص نبودا  من اینطور فکر کردم!!!

اشکال از من بود ازاون بیچاره نبود!!!! البته منم تقصیری ندارم فکر کردم تو زمونه ای که مردم تو عاشورا و ...مثلا به عشق ائمه سینه خیز می رن!! و غل و زنجیر به خودشون می بندن!! و یه پارچه سبز به مچ دستشون و حتما تا چند وقت دیگه به موچ پاشون و گردنشون هم می بندن!!!! بعید نیست یکی هم پیدا بشه که بگه منم می خوام برقصم!!!! آخه این چه محصول فرهنگیه؟ کاش ماجرا به همین جا ختم می شد!!! تو این چادرا محصولات فرهنگی برا مد و ... هم پیدا می شه!!!! تعجب نکن بقیشو بخون!!!! دیدم علاوه بر سیدی نوحه!!! لوازمی مثل ساعت و دفترچه تلفن و.... هم عرضه می کنن (نمی فروشن ها عرضه می کنن لطفا مادیات و قاطی این مسائل نکنین). این چیه دیگه؟؟؟؟!!!! یه مچ بند که اسم ائمه روشه؟؟!!! حتما اینم شاهکار سازمان......که خواسته جوونا به جای اینکه مچ بندایه نایک و آدیداس و... رو ببندن مچ بندای خودمون رو ببندن دیگه !!!! خداییش عقلشون خوب کار می کنه و خوب دارن برامون زحمت می کشن ها ببینین با چه بر نامه ریزی دقیقی دارن مارو از غرب زدگی نجات می دن!!!

ای فلان فلان  شده ها !!!!! بابا انگلیس و آمریکا رو می گم. این دو تا جونور  ما شیعه ها رو خوب می شناسن می دونن کجا باید انگشت بزارن که خودمون هم ناخواسته برا رسیدن به اهدافشون کمکشون کنیم. این مائیم که باید این تله ها رو بشناسیم و به دامشون نیفتیم , این مائیم که باید بدونیم با بستن پارچه به مچ دستمون یا سینه خیز رفتن و... نمی تونیم ارادتمون به حسین (ع) ثابت کنیم حسین به خاطر دو چیز جون خودش و خانوادش رو فدا کرد که اونم 1. نماز و 2. امر به معروف و نهی از منکره  درسته اشک ریختن برا حسین اونقدر مهمه  که یه روایت داریم که میگه :"اگه دیدی گریت نمی گیره خودت رو به گریه کردن بزن (به شرط اینکه ریا نباشه) گریه هم خود به خود می آد." ولی دیگه تو روایات نیومده که با قمه بزن خودتو شل و پل کن.

شاید الآن بعضی ها بگن کسایی هستن که با این کارا به حاجتشون می رسن پس همه اینایی که گفته شده کشکه . باید به این عزیزا بگم هر کسی  که پارچه به دستش می بنده و قمه زنی می کنه و...  قصد بدعت گزاری تو دین رو که نداره ناآگاهانه این کارو می کنه ولی نیتش خوبه . خوب گاهی بعضی هاشون حاجتش هم برآورده می شه . ولی اگه بدونیم و بازم ادامه بدیم نه تنها ثواب نمی کنیم بلکه خدایی نکرده کمک حال کافرام می شیم.

 

پی نوشت: گاهی تو خیابون یه کاغذایی می دن دست آدم که وقتی می خونه و به آخرش می رسه می بینه نوشته:" اگه از رو این صفحه14568325.... بار ننویسی یا کپی و پخش نکنی یا خودت میمیری یا یکی از نزدیکانت."

اینم یه حقه دیگست برا گسترش خرافه گرایی مواظب باشین یه وقت خودتون رو بی خودی تو خرج و زحمت نندازین. نترسین من امتحان کردم نه خودم مردم نه نزدیکام. ینی استغفر الله خدا اونقدر شانش رو پایین می یاره که با یه کپی نکردن , ما رو بکشه و با پخش این مطالب آرزوهامون رو برآورده کنه؟