سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/3/5
8:4 عصر

بستن مو ریزش مو میآورد

بدست shadow در دسته

مادران بعضی از دختربچه‌هایی هم که موهای فری دارند، برای صاف کردن موهای آنها، این کار را انجام می‌دهند اما احتمالا نمی‌دانند یکی از انواع ریزش مو،‌ ریزش موی کششی یا فشاری است. این نوع ریزش مو تحت‌فشار یا کشش زیادی که بر موها اعمال می‌شود، پیش می‌آید. البته ممکن است در چند هفته یا حتی در چند ماه اولی که موها با کشش زیادی بسته می‌شوند، ریزش مویی احساس نشود اما این کار در طولانی‌مدت باعث آسیب موهای ناحیه‌ای می‌شود که بیش از اندازه در معرض کشش و فشار قرار گرفته‌اند.


گاهی این ریزش مو به حالت پایدار تبدیل می‌شود و دیگر برگشت‌پذیر نیست؛ مثلا آفریقایی‌ها که موهای خود را بسیار محکم می‌بافند و با کشش شدید، می‌بندند، دچار ریزش مو در ناحیه جلوی سر از کناره‌ها می‌شوند بنابراین استفاده از تل و گیره سر فقط زمانی برای بچه‌ها مجاز است که فشاری به پوست سر آنها وارد نکند یا باعث کشیده شدن ریشه موهایشان نشود.


آسیب ریشه موها و ریزش موی شدید می‌تواند از عوارض استفاده طولانی‌مدت و نامناسب انواع گیره‌ها، کش‌ها و تل‌های سر برای بچه‌ها که پوست و موی نازکی دارند، بشود.

============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/5
8:3 عصر

نقش آب ،خلقت و اهمیت آب از دیدگاه قرآن کریم2

بدست shadow در دسته

موضوع بحث اشارات خداوند متعال به آب


در قرآن کریم 59 مرتبه کلمه (ماء) مختص به تفسیر آب باران آمده است که خداوند می‌فرماید: بعد از خلقت آسمان‌ها و زمین، ما آب را فرو فرستادیم تا زمین مرده را زنده نماید و آب را مایه حیات و منشاء تمامی گیاهان و حیوانات و مایه هستی می‌داند.

گزیده یی از سوره های مبارکه قرآن کریم عبارتند از:

سوره‌های نحل ، کهف ، نمل ، عنکبوت ،بقره،انعام،جن، روم، مرسلات ، اعراف ، یونس ، مؤمنون ، عبس ، فرقان، رعد، نساء، مائده.....

1- بحث یکم

در قرآن به خاطر تقرب فوق العاده آب وزندگی وحیات درچندین مورد، حیات انسانها وزندگی به آب نازل گشته از آسمان تشبیه شده است مثال در سوره مبارکه کهف (وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلَ الْحَیوةِ الدُّنْیَا کَمَآءٍ أَنزَلْنَهُ مِنَ السَّمَآءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الْأرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِیمًا تَذْرُوهُ الْرِّیَحُ وَ کَانَ اللَّهُ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ مُّقْتَدِرًا ) که می فرماید: خداوند متعال حیات وزندگی آدمیان را به آبی تشبیه نموده که از آسمان فرود می آید وموجب رشدونمو نباتات می گردد وسپس دوران کوتاه حیات نباتی آن به انجام وپایان می رسد.


نکته بسیار زیبا درهمان اصل، تشبیه است که حیات آب است وآب،حیات است.


رویش ورشد نیز از برکات همین آب حیات است.

نقش محوری آب درحیات وزندگی بشریت موجب گردیده است که خداوند سبحان خواندن خویش ونحوه خدا خوانی را، به نوعی به آب تشبیه نماید وباطل جویان وگمراهان رابه کسانی تشبیه سازد که به سوی آب دست دراز می کنند تاقدری از آن را به لبان تشنه خویش رسانند اما هرگز کامشان سیراب نمی گردد در سوره مبارکه رعد (لَا یَسْتَجِیبُنَ لَهُم بِشَیْءٍ إِلَّا کَبَسِطِ کَفَّیْهِ إٍلَی الْمَآءِ لِیَبْلُغَ فَاهُ وَمَا هُوَ بِبَلغٍهِ )به این موضوع اشاره شده است.

امروزه انسان در کنکاش و جستجو در سایر کرات قبل از هر چیز به دنبال وجود و عدم وجود آب می‌باشد.

آخرین تحقیقات انجام شده در کره مریخ بیانگر این است که زمانی رود‌هایی از آب در آن جریان داشته و لذا امکان زندگی در آینده در کره مریخ و سایر کرات توسط دانشمندان در حال بررسی است.

کره زمین تنها سیاره منظومه شمسی است که در سطح آن بقدری آب وجود دارد که اقیانو‌س‌ها بوجود آمده‌اند و 71% کره زمین به وسیله آب پوشیده شده است.

کل تاریخ زمین با تاریخ اقیانوس‌ها پیوند داشته است. اقیانوس‌ها اعمال اساسی سطح زمین را تنظیم می‌کنند.

آنها منابع اصلی آب‌هایی هستند که در روی سطح زمین به صورت باران و برف بارش می‌کنند.

باتوجه به ظرفیت حرارتی زیاد آب، اقیانوس‌ها یکی از مهمترین تنظیم‌کنندگان وضع آب و هوا می‌باشند.

در کره زمین بجز هوا هیچ ماده شیمیایی دیگری به اندازه آب برای ادامه حیات اهمیت ندارد و هیچ ماده دیگری به اندازه آب جزء محیط فیزیکی زمین محسوب نمی‌شود. بخار آن تشعشعات را جذب می‌کند تا تعادل حرارتی مناسبی برای محیط زندگی ما بوجود آورد و به صورت مایع موجب فرسایش خاک و شکل گرفتن کره زمین می‌شود خاک مفید تولید می‌کند مواد معدنی و شیمیایی دفعی از فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را در خود حمل و بهترین وسیله دفع مواد فوق بوده و خواهد بود.

اگر امروزه انسان قرن بیست و یکم، به این نکته پی برده است که یکی از نتایج ناگزیر، رشد صنعت و تکنولوژی و جوامع انسانی، آلودگی روز افزون منابع آب سطح و زیرزمین می‌باشد، و به صورت یک فاجعه زیست محیطی در حال بروز است ،ده‌ها قرن قبل، در کتاب آسمانی دین مبین اسلام خداوند متعال به اهمیت و ارزش این ماده حیاتی به دفعات و به عناوین مختلف اشاره فرموده و پیرامون آن احادیث و روایات مختلفی از ائمه معصومین(ع) نقل شده است.

در دنیای کنونی یکی از شاخص‌های توسعه همه جانبه جوامع، وجود منابع آب می‌باشد.

خشکسالی‌ها و کمبود روزافزون آب در بسیاری از نقاط دنیا، بشر را به تعمق بیشتر و پی بردن به ارزش این ادله حیاتی وادار نموده و بسیاری از برنامه‌ریزی‌های اساسی کشورها در خصوص استفاده بهینه و صحیح از این نعمت خداوند می‌باشد.

2- بحث دوم

خداوند متعال در آیه 43 سوره نساء و آیه 6 سوره مائده سفارش می‌نماید که برای طهارت و تطهیر شدن و آماده شدن برای عبادت خداوند از آب استفاده نماییم.یعنی خداوندآب را عامل وابزار اصلی طهارت قرار داده است.

در آیه ای خداوند میفرماید:وآبی از آسمان برایتان فرستاده شد تا شما را با آن پاک کند وپلیدی شیطان را از شما دور سازد. درآن آیه نقش پاکیزگی وطهارت بخشی آب توام با تاکید اشاره شده است.در اسلام نماز رکن اصلی دینداری وراهکار عمده ارتباط مخلوق وخالق بوده وقدم اول در برپایی نماز، انجام وضو می باشد یعنی این عبادت عظیم ومهم مدخلش آب وطهارت با آب است وگویا برای ارتباط با خدواند بوسیله نمازهم، احتیاج به شادابی وطراوت بخشی این پدیده عظیم واین نعمت بزرگ الهی است.



آب ماده فوق‌العاده‌ای است که در کلیه خواص فیزیکی و شیمیایی خود نسبت به ترکیبات مشابه فوق‌العاد می‌باشد. یکی از خواص قابل توجه و مفید آب، قابلیت بی‌نظیر آن به عنوان حلال است. در حقیقت آب را یک حلال جهانی می‌نامند. زیرا بسیاری از مواد شیمیایی شناخته شده در جهان در مقادیر مختلف در آن محلول می‌باشند و پس از عمل انحلال هیچگونه تغییری در خصوصیات شیمیایی آن حاصل نمی‌شود.

هنوز با پیشرفت علم و تکنولوژی، آب به عنوان یکی از پاک‌کننده‌های اصلی و قابل توجه، از دیدگاه بشری می‌باشد و هیچ ماده دیگری را نتوانسته‌اند جایگزین آن نمایند. لذا ما مسلمانان مفتخریم که در کتاب آسمانی ما این ویژگی منحصربه فرد آب، دقیقاً بیان گردیده و در کتب و رساله‌های (توضیح‌المسائل) مجتهدین عالیقدر شیعه در احکام طهارت و مطهرات، آب به عنوان تطهیر کننده اصلی عنوان گردیده است.

3- بحث سوم

در سوره بقره آیه 74 خداوند متعال راجع به قساوت دل گروهی از انسان‌ها به جوشش آب اشاره می‌نماید که از پاره‌سنگ‌ها نهرها ( چشمه‌ها) می‌جوشد ولی دل بعضی از انسان‌ها از سنگ سخت‌تر است.

از آیه فوق یک نکته علمی و یک نکته اخلاقی استنباط می‌شود:


الف) نکته علمی:همانگونه که می‌دانیم حجم آب در اثر جامد شدن افزایش می‌یابد و وزن مخصوص آن یا دانسیته آن کاهش پیدا می‌کند (به عنوان مثال: یخ روی آب شناور می‌ماند) با دارا بودن این خاصیت ،آب مانند گوه‌ای عمل می‌کند که قطعات کوچک و بزرگی از سنگ‌ها و صخره‌ها را در اثر نفوذ و یخ زدن جدا کرده و عملی شبیه فرسایش انجام می‌دهد. همچنین آب‌های زیرزمینی قادرند که عناصر موجود در مسیر خود را از جمله سنگ‌های رسوبی را حل نماید. اعمال فوق ممکن است در پاره‌ای از نقاط سبب جوشش و ظهور آب از میان سنگ‌ها و صخره‌ها گردد و لذا درمتن آیه فوق بنظر می‌رسد به این قدرت ویژه آب، اشاره شده است.

ب) نکته اخلاقی: احتمالاً به آثار گناه و معصیت اشاره می‌کند که منتج به قساوت قلب انسان‌ها گردد . لذا خداوند در متن آیه فوق فرموده دل‌هایتان چون سنگ و یا سخت‌تر از آن شده است و این یک هشدار بسیار مهم به انسان‌ها، و نتیجه عواقب نافرمانی خداوند را بیان می‌کند.


4-بحث چهارم

در سوره‌های بقره، انعام ، جن خداوند آب را نعمتی فرستاده از آسمان ،و مایه برکت و منشاء روزی بشر معرفی می‌نماید.

امروزه با توجه به روش‌های مختلف برداشت آبهای زیرزمینی، بشر همچنان منشاء آب را در هر منطقه‌ای نزولات جوی می‌داند، و ایجاد باران مصنوعی، نمونه‌ای از تلاش انسان در راستای هدف فوق می‌باشد و در آیات موصوف به صورت غیر مستقیم لزوم جستجوی انسان و کسب آب از طریق جو را اشاره می‌نماید.

5- بحث پنجم

در سوره هایی خداوند به اهمیت و قداست آب اشاره می‌نماید که آب گوارا را برای دوزخیان حرام گردانیدیم و بهشتیان از این نعمت استفاده می‌نمایند.

سوره‌های اعراف ، ابراهیم ، واقعه ، کهف ، محمد .در آیات مذکور به ارزش والای این نعمت خداوندی اشاره می‌نماید، که در آخرت نیز یکی از پاداش‌های انسان جاودانه و بهشتی ،خوردن آب گوارا می باشد و لذا در حفظ و پاسداری از منابع محدود آب شیرین کوشا باشیم و از آلوده نمودن این ماده حیاتی خود‌داری نماییم تا به عقوبت کفران نعمت خداوند دچار نشویم.

6-بحث ششم

چرخه آب :درآیات سوره مبارکه رعد، آب به عنوان یک نعمت باقی و پایدار بر روی زمین اشاره می‌گردد. در این آیه چرخه آب در جهان بازگو می‌شود. دانشمندان علم هیدرولوژی ثابت کرده‌اند که در طبیعت چرخه (سیکل) جاودانه‌ای وجود دارد به نام چرخه آب که در اثر آن آب از سطح دریاها و اقیانوس‌ها تبخیر می‌شود و به صورت باران و برف به زمین باز می‌گردد و تا آنجا که دانش امروزه نشان می‌دهد هیچ دلیلی برای خارج شدن بخار آب ازجو زمین و وارد شدن به فضای کیهانی وجود ندارد. اگر چنین پدید‌ه‌ای رخ می‌داد باعث کاهش ذخیره هوا و آب در کره زمین می‌شد و بدین ترتیب حجم کل آب در کره زمین ثابت است و چه زیبا در سوره های فوق به این نکته جالب اشاره شده است.

7- بحث هفتم

در سوره های مبارکه قمرو سوره حامه خداوند می‌فرماید که قوم‌های ستمگر مانند قوم نوح رابا آب به هلاکت رساندیم. به عبارتی خداوند اقوام سرکش و عصیان‌گر را با همین نعمت که سبب بقاء و منشاء حیات موجودات است به مجازات می‌رساند.

حال نتیجه گیری از این مباحث طی فرمایشات خداوند متعال خواهیم گرفت


1-با توجه به مباحث یافتیم خداوند آب را مایه حیات و منشاء تمامی گیاهان و حیوانات و مایه هستی می‌داند وهمچنین حیات وزندگی آدمیان را به آبی تشبیه نموده که از آسمان فرود می آید وموجب نمو نباتات می گردد وسپس دوران کوتاه حیات نباتی آن به انجام وپایان می رسد.نکته بسیار زیبا درهمان اصل تشبیه است که حیات،آب است وآب،حیات است.

2-همچنان یافتیم خداوندآب را عامل وابزار اصلی طهارت قرار داده است و نقش پاگیزگی وطهارت بخشی آب توام با تاکید اشاره شده است .

3-با کوچکترین بررسی پی به یافته هایی از اشارات خداوند: مبنی براینکه آب به عنوان یک نعمت باقی و پایدار بر روی زمین میباشد وبه چرخه آب اشاره دارد، پس عدم آلوده نمودن این نعمت والای خداوندی با عنایت به چرخش مداوم آن وتجمع آلودگیهای مختلف بویژه شیمیایی ازجایگاه والایی برخورداراست.

4- و در بخشهایی هم یافتیم خداوند اشاره می فرماید در آخرت نیز یکی از پاداش‌های انسان جاودانه و بهشتی، خوردن آب گوارا می باشد و لذا بر ماست در حفظ و پاسداری از منابع محدود آب شیرین کوشا بوده و از آلوده نمودن این ماده حیاتی خود‌داری نمائیم تا به عقوبت کفران نعمت خداوند دچار نشویم ومبادا با همین نعمت که سبب بقاء و منشاء حیات موجودات است به عذاب الهی گرفتار شویم.
============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

92/3/4
9:15 عصر

بازیگر مشهور سینما به سربازی رفت! + عکس

بدست shadow در دسته

به گزارش ایسنا، بر طبق اطلاعات ارائه شده در بانی فیلم، صابر ابر از 19 اردیبهشت ماه به خدمت مقدس سربازی اعزام شده و این روزها دوران آموزشی را سپری می‌کند.

صابر ابر به همین دلیل برای مدتی از دنیای بازیگری دور خواهد بود. آخرین فعالیت او بازی در فیلم سینمایی «زندگی دوگانه فیروز» به کارگردانی فریدون جیرانی بود که ماه قبل فیلمبرداری آن به پایان رسید. ابر فیلم‌های «همه چیز برای فروش» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را نیز در نوبت اکران دارد.

============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/4
9:15 عصر

تاثیر سجده بر سلامت جسمانی افراد

بدست shadow در دسته

اسلام دین همه بشریت است، بنابراین برای سعادت و بهتر زیستن او برنامه ویژه‌ای دارد و هیچ یک از دستورات و آموزه‌هایش بی حکمت و دلیل نیست.

یکی از آنها نماز و اعمال و اذکار مربوط به آن است. کارشناسان معتقدند خواندن نماز تنها غذای روح انسان نیست بلکه جسم انسان‌ها را نیز تقویت می‌کند و آنها را در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می‌دهد.

ایسنا: روشن است که نماز فلسفه خاص خود را دارد که معراج مومن و مایه قرب به حق است و آن را باید فقط برای خداوند تعالی خواند و نه به انگیزه فواید و آثاری از این دست، ولی آگاهی از این دست نظرات علمی نیز می‌تواند برای برخی از افراد مفید باشد.

به عنوان مثال در تحقیقات علمی و نظریات برخی کارشناسان علم طب و روانشناسی گفته شده؛ ثابت ماندن چشم باعث بهبود ضعف و نواقصی مانند نزدیک بینی می‌شود و به لحاظ روانی این حالت باعث افزایش مقاومت عصبی فرد شده و بی‌خوابی و افکار نا آرام را از انسان دور می‌کند.

ایستادن در حالت نماز باعث تقویت حالت تعادلی بدن شده و قسمت مرکزی مخچه که محل کنترل اعمال و حرکات ارادی است را تقویت می‌کند و این عمل باعث می‌شود فرد با صرف کمترین نیرو و انرژی به انجام صحیح حرکات بعدی بپردازد.

نماز قسمت فوقانی بدن را پرورش داده و ستون مهره‌ها را تقویت کرده و آن را در حالت مستقیم نگاه می‌دارد.

تقویت احشاء و ماهیچه‌های شکم، حفظ سلامت دستگاه گوارش و رفع یبوست مزمن، سوء هاضمه و بی اشتهایی از دیگر خواص نماز خواندن و رکوع در نماز است.

مدت زمان خواندن ذکر رکوع نیز باعث تقویت عضلات صورت و گردن، ساق پا و ران‌ها می‌شود و به این ترتیب به جریان خون در قسمت‌های مختلف بدن سرعت می‌بخشد. سجده نیز ستون مهره‌های بدن را تقویت کرده و دردهای سیاتیک را آرام می‌کند. سجده همچنین باعث افزایش جریان خون در سر شده که این امر با تغذیه این غدد باعث حفظ شادابی، زیبایی و طراوت پوست می‌شود. سجده باعث آسودگی و آرامش در فرد شده و عصبانیت را تسکین می‌دهد. استحکام بخشیدن و تقویت عضلات پاها و ران‌ها، کمک به نفخ معده و روده، بهبود فتق، از خواص نشستن بعد نماز است1".

اما در ابعاد روحی و معنوی نیز درباره این فریضه مهم و زیبای عبادی به ویژه سجده زیاد سخن گفته شده و بر طولانی نمودن و محافظت از آن تاکید شده است.

امام صادق(ع) درباره این‌که چرا دعا کردن در سجده توصیه شده است؟ در پاسخ به سعید بن یسار که پرسید: در حال رکوع دعا کنم یا سجود، فرمودند: " آری، در حال سجود دعا کن؛ زیرا نزدیک‌ترین حالت بنده به خداوند حالت سجده است. (در آن حال) برای دنیا و آخرتت به درگاه خداوند عز و جل دعا کن1".

پیامبر خدا(ص)نیز درباره اثرات سجده طولانی، فرمودند: " اگر می‏‌خواهی خداوند تو را با من محشور فرماید در پیشگاه خدای واحد قهّار سجده طولانی کن2".

همچنین امام صادق(ع) در این زمینه فرمودند: "گروهی خدمت رسول خدا(ص) آمدند و عرض کردند: ای رسول خدا، در برابر پروردگارت بهشت را برای ما ضمانت کن. رسول خدا(ص)فرمود: به شرط آن که شما نیز با سجده‏‌های طولانی مرا یاری دهید3".

در روایتی از امام صادق(ع) نیز اثرات سجده کردن بر تربت امام حسین(ع) سوال شد که فرمودند: "سجده کردن بر تربت حسین علیه‏‌السلام حجاب‌های هفتگانه را می‏‌شکافد4".

امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند: " اگر نمازگزار می‏‌دانست که چه هاله‏‌ای از جلالتِ خدا او را فرا می‏‌گیرد، دوست نداشت که سر از سجده‏‌اش بر دارد5".

منابع:

1- موسسه تحقیقات حجامت ایران

2- بحار الأنوار: 85 / 131 / 6 منتخب میزان الحکمة: 264

3- بحار الأنوار: 85 / 164 / 12 منتخب میزان الحکمة: 264

4- مالی الطوسیّ: 664 / 1389 منتخب میزان الحکمة: 264

5- بحار الأنوار: 85 /153 / 14 منتخب میزان الحکمة: 266

6- الخصال: 632 / 10 منتخب میزان الحکمة: 326

============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/4
9:14 عصر

نقش آب ،خلقت و اهمیت آب از دیدگاه قرآن کریم1

بدست shadow در دسته

مقاله یی کوتاه بسی آموزنده از خلقت آب

آب از عهد قدیم و از بدو پیدایش حیات ،نقش اساسی در ادامه زندگی و طبیعتاً درموجودیت انسان ایفا کرده است.

نقش آب در پیدایش و رشد حیات در نظریه‌های علمی نیز مدتها مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و امروزه همه در آن اتفاق نظر دارند.

آب همچنین بشر را به ایجاد شاهکارهای فوق العاده مهندسی سوق داده است وساخت آبـراههای سنـتی در دوران اوج قدرت امپراتوری روم وایران، ساخت سد های کوچک ،حمامهای عمو می ،چاهها و قنات باقی مانده و لوله کشی های سفالینی ،مصداقی از شاهکارهای فوق می باشند.

در طول تاریخ آب عامل مهمی در شکل دادن به روش زندگی بشر، توسعه تکنولوژی ،زبان، وفرهنگ بوده است.

مع الوصف اینکه هزاران سال است انسان به طریق مختلف با انجام فعالیتهای کشاورزی ، صنعتی وغیره به راحتی، این نعمت مقدس خداوندی را آلوده می نماید .

رشد روز افزون جمعیت و بدنبال آن افزایش نیاز به امکانات و مواد اولیه، باعث شده است که آبهای زیر زمینی وسطحی ،با مواد شیمیایی جدیدی آلوده شده و با گذشت زمان مخازن آب سالم وگوارا به تدریج آلوده شده و کیفیت آب، بخصوص منابع محدود آب شیرین کاهش یابد.

هدف ازاین مطالب مروری براهمیت وارزش آب ازنظراسلام وقرآن کریم است.

این مطالعه بااستفاده ازمقالات،کتابها،سایتهای اینترنتی ونیز بااستفاده ازآیات قرآن کریم جمع آوری شده ودر اختیار شما کار برگرامی قرار داده ایم


در بیشتر ادیان ازجمله اسلام،آب ماده پاک کننده محسوب می شود.


در دین اسلام تنها پس از وضو گرفتن ویا شستن بخش هایی از بدن با آب پاک ،می توان فریضه نماز را بجا آورد.

دخالت درجریان طبیعی آبها درجهان اسلام از روزگاری آغاز شد که مردم این سرزمینها، پی به ارزش کشاورزی برده اند و آثار این گونه دخالتها در بین النهرین و حاشیه دجله و فرات از هزاره های ششم پیش از میلاد بدست آمده است.

ظاهرا" قدیمی ترین نوشته درباره سدهای آب ،همان است که در عهد عقیق درباره برکه حضرت سلیمان (ع) آمده است .

این برکه ها در جنوب بیت الحم جای داشته است و هدف از ایجاد آنها این بوده که آب باران در آنها جمع شده و از قنات مخصوصی جاری می شد .


اهمیت وجایگاه آب درقرآن ازسویی ،ومفهوم عینی آن برای همه انسان ها ، ملموس بودن ودرعین حال لطافت وطراوت آن از سویی دیگر ،موجب شده است تا درقرآن کریم از برای بیان مفاهیم عالی، درقالب تشبیه وتمثیل استفاده شود.

با توجه به این که دین مقدس اسلام از کوچکترین مسائل زندگی بشر فروگذار ننموده و آیات مقدس قرآن کریم به صورت مکرر نسبت به اهمیت این مایع حیاتی در زندگی بشر اشاره نموده، با نگاه اجمالی به آیات قرآن کریم ، اشارات خداوند متعال به آب را بررسی می‌نماییم.

============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/3
8:21 عصر

بازگشت پدر و پسر مشهور به سینمای ایران / عکس

بدست shadow در دسته

روزنامه تماشا: اگر اتفاق خاصی نیفتد پولاد قرار است با ظاهری عجیب در «کلید شکسته» به کارگردانی پدرش؛ مسعود کیمیایی ظاهر شود.

بالاخره وزارت ارشاد با مسعود کیمیایی کنار آمد و در نهایت روز گذشته به فیلمنامه جدید او رای مثبت و مجوز ساخت داد. اگر خاطرتان باشد در آخرین هفته های سال گذشته در خبری اختصاصی از فیلمنامه جدید استاد گفتیم.

اینکه با تیم همراهش یعنی تینا پاکروان و عبدالرضا منجزی فیلمنامه جدیدی نوشته و می خواهد در سال 92 آن را جلوی دوربین ببرد. آن زمان این فیلمنامه نامی نداشت اما روز گذشته سناریوی جدید کیمیایی با نام «کلید شکسته» موافقت برای ساخت گرفت و مجری طرح آن هم تینا پاکروان خواهد بود. آنطور که باخبر شدیم این فیلم نوآری کلاسیک خواهد بود و در فاصله زمانی یک شب تا صبح اتفاق می افتد.

همکاری دوباره کیمیایی پدر و پسر

گفته می شود که کاراکتر محوری این فیلم زنی است که نمونه اش در سینمای ایران دیده نشده و قرار است از میان ستارگان انتخاب شود. اما آنطور که منابع آگاه به گوشمان رساندند برخلاف تصور همه در فیلم جدید مسعود خان باز هم پولاد کیمیایی یکی از نقش آفرینان اصلی است و نکته جالب ماجرا هم اینجاست که قرار است با تغییری ویژه در ظاهرش نقش اصلی فیلم پدر را ایفا کند؛ حالا اینکه این تغییر چیست را بگذارید چند روز دیگر فاش کنیم.

کیمیایی هفته گذشته در «هفت» عنوان کرده بود که این سال های عمرش دارد با بی رحمی تمام از جانب ارشاد سپری می شود و با او بر سر ساخت پروژه هایش توافق نمی شود که گویا این حرف به گوش ارشاد رسید و ترتیب اثر دادند. روزهای آینده قطعا خبرهای جدیدی از پروژه جدید مسعود کیمیایی منتشر خواهیم کرد. بد نیست در پایان بدانید که شورای پروانه ساخت همچنین برای فیلم های «دوران عاشقی» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا رئیسیان و «بچه نشو پسر» به کارگردانی علیرضا نادری و تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده پروانه ساخت صادر کرده است.

============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


92/3/3
8:20 عصر

داستان زیبای آخه من یک دخترم

بدست shadow در دسته

مادرم یک چشم نداشت. در کودکی براثر حادثه یک چشمش را ازدست داده بود. من کلاس سوم دبستان بودم و برادرم کلاس اول. برای من آنقدر قیافه مامان عادی شده بود که در نقاشی‌هایم هم متوجه نقص عضو او نمی‌شدم و همیشه او را با دو چشم نقاشی می‌کردم. فقط در اتوبوس یا خیابان وقتی بچه‌ها و مادر و پدرشان با تعجب به مامان نگاه می‌کردند و پدر و مادرها که سعی می‌کردند سوال بچه خود را به نحوی که مامان متوجه یا ناراحت نشود، جواب بدهند، متوجه این موضوع می‌شدم و گهگاه یادم می‌افتاد که مامان یک چشم ندارد...



یک روز برادرم از مدرسه آمد و با دیدن مامان یک‌دفعه گریه کرد. مامان او را نوازش کرد و علت گریه‌اش را پرسید. برادرم دفتر نقاشی را نشانش داد. مامان با دیدن دفتر بغضی کرد و سعی کرد جلوی گریه‌اش را بگیرد. مامان دفتر را گذاشت زمین و برادرم را درآغوش گرفت و بوسید. به او گفت: فردا می‌رود مدرسه و با معلم نقاشی صحبت می‌کند. برادرم اشک‌هایش را پاک کرد و دوید سمت کوچه تا با دوستانش بازی کند. مامان رفت داخل آشپزخانه. خم شدم و دفتر را برداشتم. نقاشی داداش را نگاه کردم و فرق بین دختر و پسر بودن را آن زمان فهمیدم.



موضوع نقاشی کشیدن چهره اعضای خانواده بود. برادرم مامان را درحالی‌که دست من و برادرم را دردست داشت، کشیده بود. او یک چشم مامان را نکشیده بود و آن را به صورت یک گودال سیاه نقاشی کرده بود. معلم نقاشی دور چشم مامان با خودکار قرمز یک دایره بزرگ کشیده بود و زیر آن نمره 10 داده بود و نوشته بود که پسرم دقت کن هر آدمی دو چشم دارد. با دیدن نقاشی اشک‌هایم سرازیر شد. از برادرم بدم آمد. رفتم آشپزخانه و مامان را که داشت پیاز سرخ می کرد، از پشت بغل کردم. او مرا نوازش کرد. گفتم: مامان پس چرا من همیشه در نقاشی‌هایم شما را کامل نقاشی می‌کنم. گفتم: از داداش بدم می‌آید و گریه کردم...



مامان روی زمین زانو زد و به من نگاه کرد اشک‌هایم را پاک کرد و گفت عزیزم گریه نکن تو نبایستی از برادرت ناراحت بشوی او یک پسر است. پسرها واقع بین‌تر از دخترها هستند؛ آنها همه چیز را آنطور که هست می‌بینند ولی دخترها آنطورکه دوست دارند باشد، می‌بینند. بعد مرا بوسید و گفت: بهتر است تو هم یاد بگیری که دیگر نقاشی‌هایت را درست بکشی...



فردای آن روز مامان و من رفتیم به مدرسه برادرم. زنگ تفریح بود. مامان رفت اتاق مدیر. خانم مدیر پس از احوال‌پرسی با مامان علت آمدنش را جویا شد. مامان گفت: آمدم تا معلم نقاشی کلاس اول الف را ببینم. خانم مدیر پرسید: مشکلی پیش آمده؟ مامان گفت: نه همینطوری. همه معلم‌های پسرم را می‌شناسم جز معلم نقاشی؛ آمدم که ایشان را هم ملاقات کنم.



خانم مدیر مامان را بردند داخل اتاقی که معلم‌ها نشسته بودند. خانم مدیر اشاره کرد به خانم جوان و زیبایی و گفت: ایشان معلم نقاشی پسرتان هستند. به معلم نقاشی هم گفت: ایشان مادر دانش آموز ج-ا کلاس اول الف هستند.



مامان دستش را به سوی خانم نقاشی دراز کرد. معلم نقاشی که هنگام واردشدن ما درحال نوشیدن چای بود، بلند شد و سرفه‌ای کرد و با مامان دست داد. لحظاتی مامان و خانم نقاشی به یکدیگر نگاه کردند. مامان گفت: از ملاقات شما بسیار خوشوقتم. معلم نقاشی گفت: من هم همینطور خانم. مامان با بقیه معلم‌هایی که می‌شناخت هم احوال‌پرسی کرد و از اینکه مزاحم وقت استراحت آنها شده بود، عذرخواهی و از همه خداحافظی کرد و خارج شدیم. معلم نقاشی دنبال مامان از اتاق خارج شد و درحالیکه صدایش می لرزید گفت: خانم من نمیدانستم...



مامان حرفش را قطع کرد و گفت: خواهش میکنم خانم بفرمایید چایتان سرد می شود. معلم نقاشی یک قدم نزدیکتر آمد و خواست چیزی بگوید که مامان گفت: فکر می‌کنم نمره 10 برای واقع‌بینی یک کودک خیلی کم است. اینطور نیست؟ معلم نقاشی گفت: بله حق با شماست. خانم نقاشی بازهم دستش را دراز کرد و این بار با دودست دست‌های مامان را فشار داد. مامان از خانم مدیر هم خداحافظی کرد.



آن روز عصر برادرم خندان درحالی‌که داخل راهروی خانه لی‌‌لی می‌کرد، آمد و تا مامان را دید دفتر نقاشی را بازکرد و نمره‌اش را نشان داد. معلم نقاشی روی نمره قبلی خط کشیده بود و نمره 20 جایش نوشته بود. داداش خیلی خوشحال بود و گفت: خانم گفت دفترت را بده فکر کنم دیروز اشتباه کردم بعد هم 20 داد. مامان هم لبخندی زد و او را بوسید و گفت: بله نقاشی پسر من عالیه!



و طوری که داداش متوجه نشود به من چشمک زد و گفت: مگه نه؟



من هم گفتم: آره خیلی خوب کشیده، اما صدایم لرزید و نتوانستم جلوی گریه‌ام را بگیرم. داداش گفت: چرا گریه می‌کنی؟



گفتم آخه من یه دخترم!
============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

92/3/3
8:19 عصر

5 اشتباه متداول در خرید تصفیه آب خانگی

بدست shadow در دسته

گر قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را دارید، به شما تبریک می گوییم. آنچه که مسلم است شما برای بالابردن سطح سلامتی خود و فرزندان خود اقدام به خرید این محصول کرده اید. اما قبل از هرگونه تصمیم ، نکات زیر را مطالعه کنید تا در دام تولید کنندگان و فروشندگان سودجو و ناآگاه این بازار نیفتید:



1 - توجه به قیمت دستگاه تصفیه آب قبل از سایر ویژگی ها!

با توجه به فراوانی دستگاههای تصفیه آب با مارکهای مختلف در بازار، ممکن است یکی از ملاکهای انتخاب شما برای دستگاه مناسب قبل از هر چیز، قیمت ارزان دستگاه باشد. بسیار مشاهده شده است که فروشندگان ناآگاه نیز به این موضوع دامن زده و ذهن مشتری را به سمت خرید دستگاه ارزان تر هدایت می کنند. اما باید توجه داشته باشید قیمت ارزان نه تنها ملاک خوبی برای تصمیم گیری نیست، بلکه می تواند دلیل خوبی برای نخریدن دستگاه باشد!

دستگاه تصفیه آب مستقیما با بهداشت خانواده و فرزندان شما در ارتباط است. بسیاری از دستگاههای تصفیه آب ارزان قیمت که عمدتا محصول کشور چین هستند، از مواد اولیه نامرغوب و غیربهداشتی ساخته شده اند. پلاستیک به کار رفته در بدنه آنها ،از نوع نامرغوب و بازیافتی است و به جای استفاده از کربن مناسب در فیلترهای کربنی، از زغال سنگ استفاده شده است که حاوی فلزات سنگین می باشند. این دستگاهها در شرایط نامناسب بهداشتی مونتاژ می شوند و مجموع این عوامل باعث می شود قیمت تمام شده آنها کاهش پیدا کرده و ارزان تمام شوند.

آیا حاضر هستید به خاطر صرفه جویی اندکی پول، سلامتی خود و فرزندان خود را به خطر بیاندازید؟



2 - مراحل تصفیه بیشتر، نشانه کیفیت بالاتر!

متاسفانه به دلیل تبلیغات نادرست بسیاری از وارد کنندگان غیر متخصص و ناآگاه دستگاههای تصفیه آب، یکی از ملاکهای تصمیم گیری مشتریان، تعداد مراحل تصفیه آب می باشد. آیا شما هم گمان می کنید 6 مرحله بهتر از 5 مرحله است؟ یا 7 مرحله از هردوی اینها بهتر است؟ باید بدانید که تعداد مرحله استاندارد برای دستگاه تصفیه آب خانگی با فناوری اسمز معکوس، 5 مرحله می باشد:

» دو مرحله فیلتر الیافی جهت حذف مواد معلق نظیر گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله ها

» یک مرحله فیلتر کربن جهت حذف کلر، گازهای شیمیایی و بوی نامطبوع آب

» یک مرحله اسمز معکوس (RO) جهت حذف ناخالصی ها و سموم محلول در آب

» یک مرحله فیلتر کربن نهایی جهت حذف بوی احتمالی ناشی از ماندگی آب در منبع دستگاه

تعداد مراحل تصفیه بیشتر، نه تنها غیر ضروری است بلکه ممکن است باعث تهدید سلامتی شما نیز بشود. بعنوان مثال برخی از دستگاههای تصفیه آب غیر استاندارد، با اضافه کردن یک فیلتر کذایی بعنوان مرحله ششم، ادعا می کنند که املاح معدنی مفید به آب اضافه می کنند. متاسفانه در ساختار این فیلترها، سنگ های غیر بهداشتی استفاده می شود که نه تنها هیچگونه هویت علمی و بهداشتی ندارند، بلکه محل مناسبی جهت رشد میکروبها و باکتری ها هستند.

دقت کنید که هیچ یک از مراحل تصفیه آب نباید چیزی به آب اضافه کنند بلکه کلیه مراحل تصفیه آب می بایست مانند یک صافی، مواد و ناخالصی های موجود را از آب جدا کنند. لذا همیشه از خود سوال کنید: آیا این مرحله چیزی به آب اضافه می کند؟ در صورت مثبت بودن جواب، نسبت به بهداشتی بودن آن مرحله، شک کنید!



3 - خرید بدون مطالعه

ما در عصر اطلاعات به سر می بریم. قبل از خرید دستگاه تصفیه آب، ابتدا از طریق وب سایتها و کتابهای معتبر اطلاعات کافی در زمینه آب و تصفیه آب کسب کنید و با آگاهی کافی دستگاه مناسب را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است کارشناسان و متخصصین شرکت هیراب سان ، آماده ارایه هرگونه مشاوره تلفنی و یا حضوری در این خصوص می باشند 



4 - خرید با توجه به ظاهر دستگاه

آنچه قبل از ظاهر شیک و یا گول زننده یک دستگاه تصفیه آب ، در اولویت اول قراردارد، بهداشتی بودن و استاندارد بودن یک دستگاه آب تصفیه کن خانگی است. مشاهده شده است که بسیاری از تولید کنندگان سودجو با اضافه کردن قطعات بی مصرف و اضافی به دستگاه ، سعی کرده اند با استفاده ازناآگاهی مشتری، دستگاه تولیدی خود را دقیق تر و یا با کیفیت تر جلوه دهند. یکی از این قطعات بی مصرف اما چشم نواز! گیج فشارسنج است که به صورت یک عقربه بر روی دستگاه آب شیرین کن خودنمایی می کند. وجود این فشار سنج بر روی دستگاه هیچ کاربردی ندارد و هیچگونه اطلاعات کاربردی به شما نمی دهد. حذف آن نیز هیچ لطمه ای به فرآیند تصفیه آب نمی زند. لذا قبل از اینکه تحت تاثیر این اقلام قرار بگیرید از خودتان سوال کنید: این قطعه چه کاربردی دارد و چه ربطی به تصفیه آب دارد؟



5 - توجه به هدایای حین فروش

در بین بسیاری از دستگاههای آب تصفیه کن غیر استاندارد و نامرغوب چینی ، عرضه هدایایی نظیر: فیلتر اضافی، تی دی اس متر و ... همراه با دستگاه مرسوم شده است. عرضه این هدایا به خودی خود بد نیست. اما نباید تبدیل به ملاکی برای تصمیم گیری شما شود. به این فکر کنید که در صورت غیر استاندارد بودن و نامرغوب بودن دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، چندین برابر قیمت این هدایا را باید صرف مصارف پزشکی و یا تعمیرات دستگاه کنید. لذا قبل از هیجان زده شدن، به نکات مهمتری نظیر: بهداشتی بودن و استاندارد بودن دستگاه فکر کنید.
============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================

92/3/2
8:39 عصر

آزاده نامداری و فرزاد حسنی در کنار هم در کنسرت فرزاد فرزین + عکس

بدست shadow در دسته

فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» دو مجری جوان و خوشنام تلویزیون ایران که چندی پیش پای سفره عقد نشستند، میهمان کنسرت فرزاد فرزین در تاریخ 31 اردیبهشت ماه بودند.

============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

 ===========================================c


92/2/30
8:35 عصر

عکس / عجیبترین لباس در کن

بدست shadow در دسته

فستیوال های سالانه سینمایی در چهار گوشه دنیا بازار داغ برای کسانی است که با پوشیدن لباس های عجیب و غریب تلاش دازند توجه رسانه ها را به خود جلب کنند(فستیوال کن فرانسه)

============================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

بذر خیار ، بذر ذرت ، بذر فلفل ، بذر هندوانه و...

آبپاش آمبو ، کامت تمام دور و تنظیمی

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================


<   <<   11   12   13   14   15      >